torsdag 13. september 2012

Pause

Jeg har en liten pause fra arbeidslivet. Bekkenet mitt bestemte seg, etter 1 år med brukbar virksomhet, at nok var nok. Skuffelsen er stor, men jeg hører på ekspertene og håper på rask bedring.
Så nå er smertestillende og fysiotimer en del av min hverdag igjen.


Photobucket


Men jeg er redd for å bli tullet inn i min egen lille smerteverden. At fokuset kun skal ligge på selvmedlidenhet og begrensninger.
Hvem orker å høre på det? Og hvem blir jeg da?
Så jeg må finne på andre ting. Jeg har blant annet tatt frem strikketøy - klassisk husmor-syssel.
Og for å hindre sykmeldings-kiloer, og for å holde kroppen i gang, skal jeg gå en tur daglig langs Ladestien med Dumb-and-Dumber.


Photobucket


Det er godt å traske blant skog og sjø, og jeg har bestemt meg for å bli en sånn slask som bare slenger på seg den kosebuksa med minst flekker på seg, ta på seg første og beste lua og en altfor stor herrejakke og ikke bekymre seg over at man ikke har rukket å fikse trynet.
Og jeg føler meg litt som Shrek, joda, og forventer nesten at Lade-beboere skal løpe hylende bort ved synet av meg, men det er ganske befriende også.


Photobucket


Og så henter jeg barna i barnehagen.
Det er det jeg klarer akkurat nå. Og jeg har bestemt meg for å spare de sterkeste tablettene til den stunden jeg har med barna. Søvn og alt sånt, det er så ubetydelig. Jeg vil at barna skal oppleve en mamma som leker. I Sirkusparken. Sirkusparken er STOR nå, og vi nyter det frem til snøen kommer, for da blir den ubrukelig. Det går i vannlek.


Photobucket


Denne lille dammen kaller barna "Havet". Tenk så fantastisk, vi har hele HAVET på Lade!


Photobucket


Og så må jeg vise de nye pysjene til barna.
Nicholas våknet nemlig en morgen, og det første han sa var: "Æ vil ha klær på mæ når æ ska sove!"
Og jeg: "Eh.. mener du pysj?"
Han trakk på skuldrene. "Kanse..?". Så da kjøpte vi to H&M-pysjer.


Photobucket 


Nathalie har en sånn skikkelig Pippi-fase nå. Nic også, men han ser gjerne på Karius&Baktus og andre ting også, men Nathalie roper "PIPPI!" og krever en helt bestemt Pippi-episode.
Så denne pysjen falt jo selvfølgelig i smak.


Photobucket


Ellers?
DT har nylig fylt 32 år. Vi feirer selvfølgelig med frokost på senga, Rivedal-style.
Godt pålegg, kakao og muffins med lys på.
Legg merke til nesten-nakne-barn som sikler på muffinsen.


Photobucket


Og her er bursdagsbarnet selv. Pakker er livet!


Photobucket

Det var dagens oppdatering. Nå må jeg lade opp til Sirkusparken!


Photobucket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar